τα "λουκούμια" της γιαγιάς μου!!!


κάθε φορά που η γιαγιά μου έφτιαχνε ψωμί στο χωριό, κρατούσε λίγο ζυμάρι και το έκανε ψωμάκια που τα γέμιζε με κανέλα και ζάχαρη. 
κάτι που μου ήρθε τώρα.....η γιαγιά μου έκανε cinnamon rolls πριν γίνουν μόδα.
πριν από 2 χρόνια έτυχε να είναι στο σπίτι μας όταν έκανα τα νόστιμα κανελοψωμάκια μου, τα δοκίμασε και από τότε μου ζητάει να τα φτιάχνω όταν είναι στο σπίτι μας.
σήμερα θα προσπαθήσω να κάνω τα "λουκούμια" της γιαγιάς μου, ελπίζω να τα καταφέρω και να της αρέσουν!



τα υλικά μας:
1 φακελάκι ξερή μαγιά
250 γρ. γάλα 
40 γρ. ζάχαρη
30 γρ. βούτυρο
1 αυγό
1/2 κουτ. του γλυκού αλάτι
460 γρ. αλεύρι

σε ένα καταρολάκι ζεσταίνουμε το γάλα, δεν το βράζουμε γιατί τότε θα κάψουμε την μαγιά.
στον κάδο του μίξερ ρίχνουμε το γάλα, την ζάχαρη, την μαγιά και ανακατεύουμε μέχρι να διαλυθούν καλά. αφήνουμε το μείγμα να σταθεί για 5 λεπτά να αρχίσει να ενεργοποιείτε η μαγιά.
στην συνέχεια ρίχνουμε το μισό αλεύρι και τα υπόλοιπα υλικά, ξεκινάμε το ζύμωμα. σταδιακά προσθέτουμε το υπόλοιπο αλεύρι. συνεχίζουμε μέχρι να γίνει μια μπαλίτσα ζυμάρι που δεν θα κολλάει στα χέρια μας.



λαδώνουμε ελαφρά ένα μπολ, βάζουμε την ζύμη και την σκεπάζουμε με μια μεμβράνη. σκεπάζουμε το μπολ και με μια πετσέτα, το αφήνουμε στον πάγκο μέχρι να διπλασιάστει η ζύμη. προσπαθουμε να είναι ζεστό το περιβάλον για να μην δυσκολευτεί να φουσκώσει το ζυμαράκι μας.

για την γέμιση:
200 γρ. καστανή ζάχαρη
1 1/2 κουτ. του γλυκού κανέλα
50 γρ. βούτυρο λιωμένο
1 αυγό

ανακατεύουμε σε ένα μπολ την κανέλα με την ζάχαρη.
όταν είναι έτοιμο το ζυμάρι μας το ξαναζυμώνουμε και το κόβουμε σε μικρές μερίδες, εγώ το χώρισα σε 17 κομμάτια από 50 γρ. το καθένα.





το ανοίγουμε με το πλάστη σε στρογγυλό πιτάκι, το αλοίφουμε με το βούτυρο, βάζουμε μια κουταλιά την σούπας κανελοζάχαρη και το τυλίγουμε και του δίνουμε σχήμα.



τα βάζουμε σε ταψί με λαδόκολλα και τα αφήνουμε να ξανάφουσκώσουν.
προθερμαίνουμε τον φούρνο στους 180 βαθμούς στις αντιστάσεις.
αλείφουμε με αυγό τα ψωμάκια και τα πασπαλίζουμε με την κανελοζάχαρη που έχει περισέψει.



τα ψήνουμε για 20 με 25 λεπτά ή μέχρι να ροδοκοκκινίσουν.
τα αφήνουμε να κρυώσουν λιγάκι και τα σερβίρουμε!!!



ελπίζω να σας αρέσουν τα "λουκούμια" της γιαγιάς μου!!!
καλή επιτυχία!!!

Σχόλια